Ny blommar det

Vildapel

Längst ned på tomten har vi en vildapel eller prydnadsapel som blommar just nu.
Jag tyckte den var fantastisk i förrgår när jag ställde mig under den och riktade
kameran rakt upp i blomsterprakten.
Idag när jag tittar ut ser den ännu mer fantastisk ut så det blir att ta med kameran
idag med när jag ska ut i trädgården. Igår fick kroppen vila för det kändes rejält att
ännu fler muskler väckts upp ur vintersömnen.
Jag hann mycket av det jag hade föresatt mig i förrgår och även en liten tupplur på
eftermiddagen mellan det jag jobbade i trädgården.
Inget regn fick vi heller så jag var tvungen att vattna igår. Jag hörde att vi skulle få
regn inatt så jag hoppade glatt upp ur sängen imorse.
Lika torrt som igår och blåsigt så jag får nog vattna idag med.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Åh vad vackert det är. Det skulle vara lite längre tid bara. Men alla årstider har ju sin tjusning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback