Nu var det nära för vår brevlåda

Vi har en äldre dam på gatan, en brevlådemarodör.
Hon har kört ned tre brevlådor de senaste åren och smitit.
Något till åren kommen och med dålig syn är hon faktiskt lite farlig.
Jag har kollat med folk på länsstyrelsen som säger att så länge
som de drabbade inte polisanmäler henne eller att hennes läkare
anmäler henne som olämplig förare så kan de inte göra något.

Idag när jag kom hem hade en granne anlitat en stor lastbil för ett
lyftjobb. Lastbilen blockerade gatan det insåg de flesta grannar och
parkerade sina bilar en bit bort.
Alla utom brevlådemarodören som absolut inte kunde vänta.
När jag såg henne genom köksfönstret så stod hennes bil misstänkt
nära vår brevlåda.
Just då körde lastbilen och hon efter för att svänga in på sin tomt.
Vi har en repa på brevlådan som absolut inte fanns igår.

Jag kan dessvärre inte bevisa att hon gjort repan fast i min själ är jag säker.
Varje gång jag kommer att se repan i framtiden kommer jag att tänka fula ord.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Tänk om brevlådan högg tillbaka - i marodörens bil.

Postat av: Winetus

i love this site keep it up is nice and good keep it up is nivce and good

2010-11-29 @ 08:31:36
URL: http://winetus.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback