Idag firar vi

Min äldsta som knappt sovit inatt ringde mig strax efter 11.00 med det
glädjande beskedet om att hon klarat uppkörningen.
Nu kan hon förhoppningsvis köra själv i fortsättningen.

En familjetradition att missa första uppkörningen är härmed bruten.
Eftersom både maken och jag var väl över 20 år och missade första
tillfället så känns det skönt att hon klarade sig vid 19 år.
Efter förra veckans läsning om vilket ställe de var värst på att kugga även
folk som gått i bilskola och samtidigt veta att det var där hon skulle köra
så kändes det aningen nervöst.
Helgens körningar gick inte så bra heller för hon var väldigt stirrig.
Det var svårt för mig att jobba mellan 10.00 och 11.00 med den vänstra
tummen inne i handen för jag måste ju hålla tummen för henne också.

Nu slipper jag dessutom att ta ledigt för att skjutsa kläderna när hennes
teatergrupp ska iväg och spela på torsdag.
Närmare 20 dräkter är inget man klämmer ned i en ICA-kasse precis.
Hon får alltså låna bilen av mig för att kunna köra genom hela stan.
Bara en av de andra i gruppen har körkort och hon vågar inte köra i storstan
det vågar däremot min dotter.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag förstår att hon vågar köra i stan. Hon är väl lik sin modiga mamma förstås. För övrigt kan jag meddela att den yngsta vallonprinsen (modell -88) har jobbat ihop till en bil som vi varit och köpt i dag.

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag glömde att gratulera dottern till körkortet. Grattis prinsessan.

2007-05-21 @ 21:33:36
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Gratulera dottern från mig.

2007-05-23 @ 07:41:57
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback