Helgerna bara springer förbi

men jag hinner en hel del också.

På lördagen var det årsmöte hos vallonättlingarna.
Tyvärr hade Smedsforskarna årsmöte samtidigt och i lokalen intill.
Eftersom jag inte kunde klona mig gick jag hos vallonättlingarna.
Efter det höll Margareta Lundqvist ett föredrag utifrån den bok hon skrivit.
Bokens namn är Mödrar och döttrar på Leufsta bruk.

Bokframsida

Det var ett trevligt föredrag som gjorde att man ville veta mer.
Så jag köpte boken efteråt. Sen år vi lunch på Boulevard.

På kvällen var vi på 50-årsuppvaktning med middag och dans.
Mycket trevligt med en fantastisk blandning av människor.
Eftersom vi var lite trötta bröt vi upp vi 23-tiden men då hade varit där i mer
än 5 timmar.

På söndagsmorgonen var jag bara lite trött inte något annat eftersom jag
varit skötsam kvällen innan.
Skjuts av äldsta dottern till kyrkan och hämtning av mor.
Eftersom mamma sällan kommer ut och får se sig omkring nu när våren är
som vackrast tog vi en otroligt lång väg hem.
Vi tittade på allt som blommar nu, även den fantastiska magnolian i Sköndal.
Den som jag upptäckte från bussen i tisdags.
Det blev lite visning av bilder och titt på trädgården från altanen.
Eftersom jag har tre fullt blommande rhododendron och fyra som är på gång
så var det ju rätt mycket att titta på.
Vildapeln är precis på gång att slå ut och är så vacker den med.
 
Vad jag inte hunnit denna helg var att tvätta men det fanns andra i familjen som hann.

Den kommande veckan är kort för jag ska vara ledig på fredag så då blir det mer
trädgårdsarbete. Eftersom det inte kommit något regn på evigheter måste jag vattna.
Helst nu på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag missade årsmötet, vad trist.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback