Jag hittade åttamänningar igår

När jag förra veckan nämnde att ättlingarna till min anmoders syster skulle
vara svåra att hitta för att de hette Andersson, Pettersson och andra sonnamn
så var det inte utan att jag misströstade lite.
Gårdagen tillbringade jag på Riksarkivet i Arninge och hittade fler ättlingar i
sjätte led efter han som var den förste vallonen med vanligt sonnamn.
Det är på grenen efter hans dotter Christina som jag nu letat ättlingar.

Jag hittade en man som var född i början på 1900-talet med ett mycket vanligt
efternamn men som bytte det och som dog med ett namn som familjen troligen
är helt ensamma om.
Hans döttrar är lite äldre än jag men mina åttamänningar är deras barn.
Via mina släktforskarskivor och Birthday.se så var jag till sist klar över släktskapet.

På känt fastermaner gick jag därefter till Stayfriends och sökte efter dem.
Så hos en av mina åttamänningar en ung vallonprins finns nu en liten hälsning
från hans avlägsna släktning.
Jag hittade alltså fyra åttamänningar igår men bara en av dem fann jag sen på
Stayfriends.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Du är utmanad i min blogg, kära släkting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback