Regnet det bara öser ner....

Här i sydöstra Småland regnar det så mycket. Vi satt ute en kväll och åt men vi sitter
inne och hukar merparten av tiden. Stövlar har jag inte packat och inte gummibåt fast
det känns som om det hade behövts.
Takläcket har maken och svärmor tillfälligt fixat i alla fall.
Det var en massa skrapa och kladda på någon massa. Tyvärr fick de fel först så de
fick nöjet att göra om det igen.
Det är ingen risk att brunnen sinar - denna sommar, det brukar den inte göra ens
torrsomrar.
Släkten ser vi också förstås och en massa nya grenar i min forskning har jag fått.
Om det inte hade regnat så mycket så hade inte hittat alla oäkta barn och förförda
pigor. I en del fall kanske rent av tagna med våld eller hot av arbetsgivaren.
Just nu är jag rent otrolig på socknarna i Kalmar län, både på fastlandet och på
Öland. En resa med mig innebär också att jag från passagerarplatsen fladdrar med
armarna för varje vägskylt jag ser. Dessutom skriker jag också titta där bodde den
och den, för jag kommer ganska bra ihåg mina tusentals upphittade och inskrivna
människor i forskningen.
  

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Pauline
Jga bara gapskrattar åt dig. Jag ser dig viftande framför mig. En härlig syn. Jag för modar att du kan namnen på de flesta i forskningen. Du vet att maken kommer därifrån och även min morfar. Så vi kanske är släkt på fler håll än fädernet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback