Nu är de bortresta igen

Igår skjutsade jag den äldsta prinsessan och en kompis till Cityterminalen.
De och några till som arbetat med konfirmander ska till Taize på en vecka,
där ska de umgås med andra tusentals likasinnade ungdomar och delta i
livet hos den munkorden som fader Roger skapade.
De ska tälta därnere och resan med buss tar 36 timmar enkel väg.
Hon kommer hem nästa måndag kväll.

Idag skjutsade vi den yngsta och tre körkompisar till Arlanda.
De ska till London i först ett drygt dygn och sen blir det Llangollen i fem dagar.
Där ska de tävla i fyra körklasser.
Llangollen ska förresten uttalas med sch-ljud på bägge ställena med ll.
De ska ha folkdräkter vid något/några av framträdandena och nysydda långklänningar
i mörkblått tyg som är som fodertyg nästan, vid något framträdande.
Ja killarna har ju kostym, skjorta och slips, de deltar bara i tre klasser, de är ju inga flickor.
De är för få för att delta i klassen för enbart herrar.
Hela kören ska sjunga i en morgongudstjänst som BBC sänder nästa söndag.
Nästa söndag på kvällen landar de på Arlanda igen.
Till körtävlingen kommer man bara om man blir inbjuden och de blev inbjudna av en
domare som hörde dem sjunga i Ungern förra året.
Fast de var förstås tvungna att skicka ned ett sångprov på CD som de spelat in.

Så nu när det är lugnt här på hemmplan ska man vara lite orolig som den hönsmamma
man är. I London härjar terrorister och i Wales där Llangollen ligger är det översvämning.
Hur vädret är i Frankrike har jag inte kollat för det räcker att fundera över hur den
yngsta har det.
Jag har ju själv varit i London när jag var 17-18 år och även om det är mer än 30 år
sen minns jag det väl. Dessutom har ju även London ändrat sig och blivit hetsigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback