Idag har jag blivit uppvaktad

Tack till Nina, Nicoline, vallonprinsen i M-stad och U-S i Märsta.
Ni har alla kommit ihåg mig i blogg eller mail på min dag.
Två systrar har ringt ,en syster har skickat post och ungarna har
ringt från Frankrike och Storbritannien.
Hon i Storbritanninen var på väg mellan London och Llangollen
och visste inte var hon exakt var men det stod "Bed & Breakfast"
på skylten.
Hon hade också SMS:at storasyster i Frankrike för att kolla om det
var idag eller imorgon mamma fyllde år.
Hon i Frankrike visste besked men hade glömt adressboken
hemma och önskade utdrag därifrån igår.
De ringde med två minuters mellanrum och sjöng.
Två manliga kollegor uppvaktade med blommor.
Mamma talade vänligt och maken handlade kinesiskt.
Själv hade jag inhandlat fikabröd imorse.
Jo en skånsk favoritfamilj ringde också.

Så är det att fylla 51 år.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Visst är det väl härligt att vara så populär. Tänk att fler av oss inte kände varandra för knappt två år sen.

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Ja Nicoline, så är det alla de jag nämnde på första raden kände jag inte till för två år sen. De fanns där och jag letade ju efter dem för att de skulle bli en del av min släktforskning. Jag kunde ju inte drömma om att de var sååå trevliga på riktigt. Släkten väljer man ju inte som bekant och en del kan ju vara riktigt hemska. Fast jag har bara haft goda upplevelser nu. Förresten så hörde den fjärde systern av sig senare när hon mailade inatt. Så de hörde faktiskt av sig på olika sätt alla fyra per mail, brev, telefon och SMS. Fast hon med SMS:et talade jag ju med i telefon också.

2007-07-11 @ 07:32:15
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback