Ett besök i Karlskrona

Igår blev det ett kort besök i den blekingska pärlan Karlskrona.
På vägen ned fick jag ta på mig solglasögonen, det var nästan
premiär under vistelsen härnere. Innan jag var framme åkte de
av igen och det stänkte på rutan.
Eftersom jag hade makens stora bil så var det inte helt lätt att
hitta parkeringsplats för de luckor som lämnats av en normalstor
bil var ju för små för den stora koreanen.
Det kändes som i Stockholm men till sist hittade jag en plats.
Jag hittade snabbt till gatan jag skulle men saknade just den
porten så jag fick ringa. Jag var nästan rätt men hade passerat
porten utan att se den.
Den gulliga ASR som jag skulle besöka kom och mötte mig.
Vi är kollegor sedan ett tag men jobbar inte på samma företag.
När jag nu skulle på besök i sydöstra Småland var detta besök
det viktigaste för mig om man bortser från dotterns framträdande,
som ju var hela anledningen till min resa.

Vi ät köttbullemacka och fikade medan hennes lille son sov och
maken handlade. Tänk så mycket det finns att prata om.
Vi pratade oavbrutet i tre timmar innan det var dags att bryta upp.
Om det inte varit för regnet hade vi nog tagit en promenad i den
fina miljön där de bodde.

Kanhända hälsar hon på mig nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Har ni besökt Klasatorpet ännu?

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Det blev inte av. Det var för mycket annat som skulle göras och nu är vi hemma igen.

2007-07-25 @ 21:32:22
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback