Lite historia

På ren impuls tittade jag på Stockholms universitets sida över studieplatser
som man kunde söka till fast terminen hade börjat.
Då hittade jag en 5-poängskurs i historia "Stockholmshistoria", som skulle gå
på kvällstid. Eftersom ämnet tangerar min släktforskning så funderade jag lite
och försökte anmäla mig.

Det fungerade inte.

Då mailade jag institutionen och fick ett trevligt svar.
Så i måndags tog jag lite ledigt mitt på dagen och for iväg för att registrera mig.
Jag åkte mest hiss kändes det som men till sist blev jag registrerad i såväl
betygssystemet, som på kursen, i kåren och så fick jag studentkonto.

När jag kollade litteraturlistan upptäckte jag att en bok jag köpt på släktforskar-
dagarna i höstas fanns med - konstigt sammanträffande.
Den kom ju ut 1984 och var bättre begagnad när jag köpte den.
Jag har bara börjat läsa den lte, för den är inte så lättläst. Det är nämligen en
avhandling om familjebildning och partnerval 1850-1890.

De andra böckerna har jag beställt på Bokus - nu följer jag deras väg på Internet.
De har just sorterats och är på väg till poststället.
Imorgon har jag den.

Torsdagen 1 mars börjar kursen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken vilja och ork du har. Hur hinner du med allt?

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Jag hinner inte med allt. Jag väljer bort en del av det som är mindre roligt.
Ibland struntar jag i städningen ett tag.

Tyvärr har jag inte hunnit skriva i bloggen den senaste tiden. Det har bara blivit så, jag har inte valt det - medvetet.

2007-02-22 @ 19:50:55
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback