En gåva från faster

Min kära faster Nicoline är en sorts sakletare.
Fast de saker hon letar fram är inte ting utan människor av kött och blod.
Nu har hon hittat en kusin till mig - en alldeles ny kusin som fanns där och hon känt till lite grann.
Den kusinen har hon letat upp nu. Jag fick namnet på min nya släkting och fick även se en bild.

Tack kära faster Nicoline för ditt envisa sökande efter de okända släktingarna.
Jag är ju själv en av dem du letat upp.

Jag hade vuxit upp med väldigt få kusiner, faktiskt den enda i klassen som hade färre en fem.
Fram till hösten 2005 hade jag bara tre kusiner. Bara mostrar och morbröder hade jag haft.

Då kom faster Nicoline in i mitt liv via Stayfriends, där hon hittat mig.
Hon gav mig inte bara 3 fastrar och 3 farbröder utan även en hel massa kusiner.
Jag har fått hela 16 nya kusiner genom henne och 65 tremänningar.
Hur många fyrmänningar jag fått är jag inte riktigt säker på men många är det.
Dessutom gav hon mig en massar anor bakåt i tiden som gjort att jag känner mig rik.
Jag är rik på människor vars öden och historia jag kan söka i.

Igår fick jag alltså fakta om min 16:e kusin på min fars sida - av min faster.
Jag blev rörd av det korta mailet från faster och började nästan gråta.
Det är känslan av rikedom med en stor släkt som jag bär med mig idag med.

Fasters senaste gåva gör mig alltså ännu rikare.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Åh vad härligt!

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Den som söker den finner och det gjorde jag. Visst är det roligt.

2007-02-02 @ 12:00:00
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Vallonprinsen

Hej

Jag växte också upp med tron att jag bara hade ett fåtal kusiner, på min mors sida. Men så va inte fallet, å ingen är gladare än jag för det...

2007-02-02 @ 16:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback