Vilse i medeltiden

Nu har jag kämpat med min hemtenta så länge och får inte till det sista.
För de två första uppgifterna har jag fått till ca två sidor/uppgift men för
den tredje blir det bara 1 1/2 fast det minst måste vara 2.
Eller så får jag brodera ut någon av de andra mer för det ska ju vara 6-8
sidor totalt för alla tre uppgifterna.
Den tredje uppgiften lyder så här:

Vad stod den heliga Graal för under medeltiden, enligt Barber, och hur förklarar
han intresset för den/det? Lyft sedan fram de viktigasteförändringarna som
aristokratin och riddarna genomgick under 1100- och 1200-talen, enligt Crouch,
och diskutera hur detta speglas i den littertur som Barber använt.

Hur fasen kunde en av studiekamraterna säga att denna tenta var lätt?
De andra två uppgifterna var nämligen inte så där helt lätta heller.

Bara jag blivit klar med denna så kan jag ge mig på det sista på släktforskar-
tentan. Den skjuter jag ju framför mig för jag har lite längre tid där.
Usch jag vill bli färdig nu så att jag kan läsa böcker som intresserar mig.
De ligger där på bordet och skriker på mig:

LÄS MIG!, skriker de och jag vill inget hellre.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag googlade på dina uppgifter och du har då att göra. Självklart fixar du uppgiften.
Kram
Nicoline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback