Regn och grått ute och fruktflugor inne

Jag trodde jag lyckats ta livet av alla fruktflugor men de kom tillbaka.
Jag har sån där blandning stående i en burk på bänken så att de ska
bli sugna och drunkna.
 De gillar jorden på mina amaryllisar och hyacinter också de rackarna.

Ute regnar det och är grå-dystert.
Nyss såg jag en hurtig skidåkare åka förbi - på rullskidor.
Det är synd om alla ungar som vill vara ute på lovet för det är inte mycket
väder för det - mest inomhus aktiviteter och det blir man inte så frisk av.
När det är som mörkast behöver man vara ute i dagsljuset en stund för
att få sitt D-vitaminbehov tillfredsställt sägs det.
Inte så lätt om det inte är ljust ute.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det är så genomgrått i luften så man vill inte sticka ut näsan en gång. Jag sitter framför spisen idag och stickar till "lilla knyttet" nu 2 000 gr, som är barnbarn till Cirkusprinsessan.

Postat av: Nina på Johangården säger

Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 01:15:00
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback