En lördag i december

Idag var jag ute i Arninge en sista tur innan julen.
Det var ett tappert gäng som också fikade tillsammans.
Väldigt trevligt avbrott i alla turerna bland kyrkböckerna.
Nästan alla jag skulle hitta flicknamn på fann jag och
även alla som skulle letas upp i dödböcker.

Detta är för släktforskarkursen jag har att utföra men jag
hann också kolla upp lite annat som inte har med studierna
att göra.

T ex kollade jag i födelseboken för Nicolines mamma.
Så nu vet jag vilken adress hennes mormor stod skriven på
när dottern föddes. Det kändes extra aktuellt idag.

Efteråt åkte jag hem en sväng till min mamma.
Det skulle bara bli en stund men stunder kan vara olika långa.
Den var inte lång kändes det som för tiden flög iväg och när jag
kom ner i garaget så var det nästan bara min bil kvar.

Det har varit en lång dag och snart ska jag somna över den sista
boken vi läser för medeltidskursen, "The birth of nobility".
För den som har svårt att sova rekommenderas den boken speciellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback