DN-tävlingen

Snart ska jag väcka 18-åringen för årets DN-tävling har kommit.
Jag har redan förberett mig med en lista på alla Gamla Stans gator
och boken "Gamla Stan - historia som lever".
I år är det blindfönster som ska hittas. Det är bara Lars Epstein som
håller i tävlingen i år det brukar ju vara han som fotograferar och
Martin Stugart som skriver.
Det är svårare i år helt klart - vissa ledtrådar är nästan omöjliga.
Det blir väl ingen resa in idag utan vi tar väl och snackar ihop oss
och åker imorgon.
Vi har aldrig vunnit trots att vi nästan alltid haft alla rätt ända sedan
första gången vi tävlade genom att leta kyrktorn.
Förra året var vi snabbast in med svaret men det hjälpte inte, vi hade
otur i lottdragningen. Då fick vi faktiskt svarsmail från Martin Stugart
att om det funnits ett snabbhetspris så hade vi definitivt vunnit det.
Vi brukar vara väl förberedda med karta, lista över gatorna, den kopierade
tidningssidan samt våra förslag på svar.
Dottern har faktiskt lärt sig hitta i staden genom denna tävling. 

Kommentarer
Postat av: kicki

Gott Nytt År vännen, kramen från ett grönt men kallt värmland, kicki

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Ska ni leta efter blindfönster så är det bäst att ni har ögonen på skaft. Jag menar om fönstren kanske sitter högt upp.
Ha det så bra och Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 18:43:43
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Bentley Cars

Great .Now i can say thank you!

2010-10-11 @ 08:20:00
URL: http://bentley-cars.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback