Släkt, släkt, släkt

Idag hade min man inbjudit en massa släkt till ett grillparty.
Det var hans bror med fru och två systerdöttrar med respektive och barn.
Det fanns hundar också, två löpande tikar och en hund.
Under vårt soffbord fick vi se lite live show, för familjen vill ha valpar.
De hade dock inte räknat med påsättning hos oss.
Den andra löpande tiken var absolut inte redo och inte av samma sort.
Det struntade hunden i och snokade överallt där hon kissat.

Maken idkade sin favoritsysselsättning - grillning och alla åt.
Vi minglade på balkongen som behöver en målning till och tittade ut över en
trädgård som behöver mer rensning. Ändå rensar jag, sågar syren som vuxit
för mycket, sopar uppfarten, rör i komposten, tvättar, kastar skräp, klipper gräs,
åker på tippen, läser om Putin, minglar, skjutsar  folk och dör i fåtöljen.
Detta är semester och ändå borde ett par rhododendron grävas ned, rosor flyttas,
gräsmattan klippas, Putins Ryssland avslutas, massor mer slängas , släktforskning
som borde göras.
Fast jag måste medge att alla makens släktingar är så trevliga.
En del kom gående, några kom med bil och vissa kom i båt.
De i båten och bilen fick karamellstrutarna som jag köpt i Ullfors för där hade de också
sina förfäder. Det är så konstigt att vi härstammar från samma lilla plats.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Visst är det fascinerande att tänka på att alla kommer från samma lilla plats.
Glöm inte att andas också - du har ju semester.

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Din semestersysselsättning påminner starkt om min egen. Jag känner starkt för att lämna in min kropp till någon form av SPA. Kanske vi skulle åka till Nådendal och komma tillbaks nyknådade och med nya krafter i bagaget.

2007-08-10 @ 05:36:51
Postat av: Morgangunn

Thanks for the information

2010-04-07 @ 08:23:26
URL: http://morgangunn.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback