Vilka duktiga ungdomar det finns

En fantastisk kompis till min yngsta dotter har vunnit ett fint pris.
http://www.bakomrubrikerna.se/default.asp

Hon är inte bara en otroligt snäll kompis med humor och glädje,
utan även en otroligt studiebegåvad ung dam.
Hon sjunger fantastiskt och spelar fiol också.
Dessutom är hon så söt.

Nästa gång vi ses (kanske redan i eftermiddag) så kommer hon
att få en kram och jag kommer som vanligt att säga att jag tycker
hon är fantastisk och att jag som kompismamma är stolt över att
kunna säga att jag känner henne.
Hon kommer som vanligt att se lite generad ut och tacka lite blygt.

Min mamma som också känner henne blev så glad när hon hörde
om priset igår.
De som var hemma hos oss i juni förra året när äldsta dottern tog
studenten träffade denna tjej som hjälpte till med serveringen.

Andra duktiga kompisar till min yngsta dotter och hon själv spelade
och sjöng på Nalen igår kväll.
Vi tror det gick bra för maken hade bara ett kort samtal med dottern
inatt. Hon sover nämligen hos mormor för att spara restid inatt och
idag på morgonen. Annars hade det bara blivit knappt sex timmars
sömn. Det fungerar ju inte med tanke på konserten ikväll.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag var ju där i juni men kan inte placera henne. Men så är jag ju så "ung" i din familjekrets ännu. Men ett grattis till henne skickar jag i alla fall. Och till yngsta söta dotter sångfågel.

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Vi pratade om henne i lördags också, du och jag.
Om hur begåvad hon är och vad kompisarna kallar henne. Ja vad de kallar varandra allihop i den gamla klassen.

2007-04-28 @ 08:11:35
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Nu minns jag. Underbart duktiga ungdomar.

2007-04-29 @ 00:32:48
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback