Nya pelargoner - och annat

I slutet av april brukar jag alltid köpa penséer men de var så stora
och utväxta redan så jag gick omkring i handelsträdgården och var
allmänt vill inte över det mesta jag såg.
Till slut bestämde jag mig för pelargoner i lite laxfärg.
Jag har planterat en blomlåda för framsidan av huset och krukorna på
grindstolparna liksom den på trappan.
Jag har färdiga kassar för att täcka över när det finns risk för frost.
9 pelargoner till ska planteras imorgon för att sitta på balkongen.
De bor i bilen inatt.

Färgen var en variant jag aldrig provat förut.

Dessutom köpte jag två blommor som ska ner i rabatten i slänten.
Där ska jag även plantera de två tusenskönorna som den yngsta dottern
fick av två klasskamrater.
Den ena är vit och den andra röd av tusenskönorna precis som de som
gav blommorna, den ena är blond och den andra rödhårig.
Och vackra är tjejerna också.

En annan klasskamrat till den yngsta spelar piano fantastiskt.
Hon ackompanjerade dottern när de deltog i högmässan i en
av huvustadens kyrkor idag.
De framförde tre sånger så vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback