Ny medicin

Jag fick ju Cocillana mot hostan av läkaren i måndags.
Tyvärr har det inte haft någon större påverkan på den envisa hostan.
Medicinen brukar ju knocka mig annars men nu har jag absolut inte
kunnat somna.
Idag fick jag träffa läkaren för jag hade varit borta en vecka från jobbet.
Med den envisa hostan kan jag ju inte sitta i ett kontorslandskap.
Så utöver sjukskrivning idag och imorgon så fick jag Acetylcystein.
En slemlösande medicin som ska göra susen, sa läkaren.
Det är en timme sen jag löste en tablett i ett glas och nu är det skillnad.
Hostan är inte som förut och jag så trött.
Nu blir det att sova middag i sängen så att denna envisa hosta försvinner.

Annars skrämmer jag ju alla andra häxor på Blåkulla.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Åh nej! Så lättskrämda är vi inte.

Postat av: Nina på Johangården

Tror du inte att fler häxor kommer hostande? Det gör jag, för i denna blåst blir det inte annat än hostande både på häxorna och kvastarna.

Min kvast har gått och lagt sig nedanför trappan och vill inte vara med på någon resa idag. Det blåser, hävdar den envist och ligger kvar.

2007-04-05 @ 15:31:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback