En släktrik dag

Idag har jag umgåtts med släkten.
Först kom mamma och syster I hem en sväng innan konserten.
Mammas sambo kom en stund senare och lillasyster H med man och barn.
Min kära svärmor höll tiden förstås och min gullefaster Nicoline kom med man. 
Alla dök de upp på konserten.

Det var en trevlig tillställning med mycket folk och trevligt med fika i pausen.
Efteråt åkte vi hem och åt hos oss.
Maken grillade och gjorde "guckelimuck" för vegetarianerna.
Potatisgratängen hade vi fixat till på förmiddagen då när jag skalat över 40 potatisar.

Äldsta dottern kom hem från repetitionen med studentteatern och åt middag med oss.
Totalt var vi 14 som åt och samtalade.
Såna här dagar älskar jag, jag känner ingen trötthet fast flera sa att jag såg trött ut.
Det är väl den där hemska bronkiten som inte vill ge sig.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det var en härlig familje -och släktsammankomst som berörde. Underbart att höra din/vår lilla sångfågel på scenen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback