En semesterdag mitt i veckan

Jag har haft mycket på jobbet sen jag kom tillbaka och ikväll ska jag ha tjejträff hemma hos mig.
Så då tog jag ledigt för att fixa lite och förbereda mat, dryck och efterrätt till mina gäster.

Vi var ett gäng tjejer på Vår Teater som blev för gamla i slutet på 1970-talet.
När en del av tjejerna började få barn så var vi kanske inte ungdomar längre.
Vi bestämde oss för att träffas hemmas hos A inför julen och fika lite med pepparkakor och glögg.
Så har det rullat på månad efter månad, år efter år.
Teaterfröken är med också.

Så småningom blev det middag också med efterrätt.

Vi är helt galna när vi träffas, som småbarn pratar vi i munnen på varandra.
Vissa tider har en del av oss inte mått bra och inte orkat komma till mötena men det är som ett gift och de andra ringer och peppar. Vi är som en familj också med mycket av det vi spelade på teatern i minnet.

Vi kan prata om en del pjäser som vi spelade för nästan 30 år sen och det är faktiskt de senaste 10 åren som vi verkligen tagit till oss en del av innehållet.
Undrar om jag ska ta en sväng förbi biblioteket och låna Federico Garcia Lorcas "Bernadas hus", det vore en bra överraskning till alla mina favorittjejer inför kvällen.

Det blir kycklingwok till huvudrätt med rabarberpaj till dessert. Jag såg nämligen igår att jag hade gott om rabarber i trädgården. Först ska jag bara handla lite och gå på bibblan.

Det blir nog sent ikväll.

Kommentarer
Postat av: Quid Vis

I det där köket har jag minsann varit flera gånger och njutit av den goda maten och träffat spännande nya människor. Det var häftigt.

Postat av: Jimcarmen

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2010-01-22 @ 09:02:41
URL: http://jimcarmen.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback