Små flugor

Varför kommer de alltid på hösten?

De där blomsterflugorna eller är de fruktflugor?
Någon säger att de gärna bor i avloppet.
Jag springer med vårt batteridrivna flugracket och jagar dem i köket.
Ser ut som jag var en deltagare i Stockholm Open - men det blir stora hål i luften.
Fast jag kanske mer ser ut som en klumpig elefant som dansar balett när jag
sträcker armarna över huvudet.
Ibland får jag tag på några av dem men oftast inte.
Nu kommer de igen och irriterar framför skärmen.

Det sägs att man kan lägga snus i blomjorden - men om de inte bor där då...

Sen en dag försvinner de helt plötsligt men ännu så länge finns de.
I affären, på lunchrestaurangen och till och med på pizzerian.

Det sägs att någon forskat på deras livscykel.
Den blir inte långvarig hemma hos mig - för jag har ställt ett glas med saft för dem
att dränka sig i men de kanske föredrar juice.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Det finns tusen och en tips hur man ska få bukt med de små terroristerna... men jag tror att det mest är att bara vänta ut dem.

Jag brukar dammsuga upp så många jag kan men de verkar föröka sig snabbare än blixten. Och de finns överallt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback