När kroppen säger ifrån

Efter en intensiv vecka med nedanstående aktiviteter så däckade kroppen i halsont och lite feber:

- Sex utvecklingssamtal på förmiddagen i yngsta dotterns skola
- Besök i Matteus församling för att kolla upp en missad sak
- Lunch med mamma och syster
- Försök att lämna in äldsta dotterns trasiga armband på Albrekts (gick inte då kvitto saknades)
- Föräldramöte på dagtid i yngsta dotterns skola
- Kvällsforsk på Stadsarkivet

- Kvällsbesök med släktforskarförening på Armémuseum
- Upplockning av yngsta dottern vid Operahögskolan

- Akut styrelsemöte med drogförebyggande föreningen (jag ska skriva protokollet)
- Upplockning av äldsta dottern efter dansen

- Kvällsföreställning på yngsta dotterns skola

- Lördagsforsk på Stadsarkivet
- Kioskansvarig på drogförebyggarnas fest för 4-6:or i kommunen

- Skjutsade äldsta dottern pga dåliga kommunikationer, hon skulle till sitt ideella jobb.
- Återbesök på Söndagsskolans dag som firade jubileum
- Föreställning av orkestrar från yngsta dotterns skola - där hennes komposition bl a spelades
- Samtidig SMS-kontakt med äldsta dottern som var utlåst då hon glömt nyckeln på morgonen.

Fredagskvällen var den enda som tillbringades hemma.
Vi åt middag med tända stearinljus. Fast det vara bara maken och jag för ungarna var på teater.
Övriga middagar har ätits ute eller inte alls.

När man träffat så många människor under en vecka är det inte konstigt om man plockat upp
en och annan bacill. Nu är jag alltså hemma och vårdar mig i hopp om att det ska gå över snabbt.

Nämnde jag att jag jobbat heltid tisdag-fredag?

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Ajaj... hade du tid att andas?

Elaka baciller brukar komma i släptåg med mycket-att-göra. Trist men sant.

Krya på dig.

KRAM!

Postat av: Anonym

Exakt så där brukar det vara. När allt annat är fixat så finns det ingen tid kvar till en själv.

Det är då som bacilluskerna slår till. Krya på dig hälsar faster med ett igenmurat öga där bacilluskerna slogt till den här gången.

2006-11-27 @ 09:33:04
Postat av: Oleagnete

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2009-03-25 @ 10:15:16
URL: http://oleagnete.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback