Snigelhalka

Om man är stygg mot djur får man väl skylla sig själv? Är man stygg om man tar livet av mördarsniglar?

När jag skulle vattna mina rhododendron hittade jag dem, de hade gömt sig bra de uslingarna.
I slänten där gräsmattan tar slut ned mot mitt gamla potatisland växte gräset lite längre för jag kan inte komma åt med klipparen och det är väl långt från eluttaget så det körs inte med trimmer heller just där.

Där satt grupper, för att inte säga klasar av sniglar när jag rensade bort det långa gräset.
Jag hade inget verktyg med så jag fick trampa ihjäl dem med mina gummiskor för trädgårdsbruk.
Det blev svårare och svårare för att det blev kladdigt när jag trampat ihjäl minst 15 så då bytte jag plats och även där blev det litet geggigt efter minst 15 till. Det var ena riktigt stora rackare, flera cm långa.
Eftersom spridaren var på ville jag inte gå framåt utan skulle vända mig om och gå uppför slänten från det gamla potatislandet där spridaren stod. Jag reste mig från halvsittande och klev i geggan.

Innan jag visste ordet av halkade jag och flög jag baklänges rätt ned bland alla snigelliken.
I fallet sparkade jag till spridaren som nu sprutade rakt på mig.
Tur att ingen såg mig för där låg jag och bara gapskrattade över tanken på hur jag nog hade sett ut när jag gjorde min otroliga saltomortal för att landa i kladdet och med en ormande vattenslang över mig och som lossat från fästet i marken.

Jag gjorde mig inte illa men fick väl mitt straff för att jag ordnade massdöd bland sniglarna i trädgården.
Nu tvättas mina byxor i tvättmaskinen för de såg inte för trevliga ut efteråt.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Det sägs ju att man ibland får sitt straff per omgående... det var väl vad du råkade ut för. Men jag anser inte att mördarsniglar har i våra trädgårdar att göra. De kan hålla sig någon annan stans. Som på en annan planet...

Tur att du inte slog ihjäl dig i alla fall!

Postat av: Nicolin

Det påminner mig om Ninas tant som fick den prickiga kjolen över huvudet och benen som syntes sprattla.

2006-07-09 @ 09:15:21
Postat av: acko

Jag tror inte ens jag vet hur sånna sniglar ser ut! Men har hört talas om att det ska finnas ett litet el-stängsel att sätta upp runt sin trädgård. Fast har man en stor trädgård blir det ju problem förstås.....

2006-07-09 @ 18:57:19
Postat av: Ninni

*asg*....förlåt men jag såg det framför mig. Men urk för äckliga sniglar, jag vet inte om jag hade kunnat vara modig nog att ta död på dom...hua!
Jag halkade själv på EN snigel häromdan, barfota jag rös långt efteråt.
Tack för besök på min blogg!!

2006-07-09 @ 19:02:13
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

hahaha... nu kom jag att tänka på den cyklande tanten igen. Hon var lite komisk minsann. Rackarns tuff dam att cykla så i motvinden och i nerförsbacken, med kjolen nästan över ögonen...

2006-07-09 @ 23:28:37
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback