Mitt hjärta - i trädgården

89386-7

Här kan man nästan tycka att Kalinka blommar som i hjärtform.
Det är så det har blivit av sig själv, jag har inte påverkat alls.
När säsongen pågår med blomning så måste jag göra mig ideliga ärenden till fönstret för att titta och njuta mest hela tiden. Då kan jag också gå ut i morgonrock och tofflor eller fullt färdigklädd på väg till jobbet bara för att titta. Att skor eller tofflor blir våta av dagg eller regn struntar jag i.

Tänk att få ge namn åt en rhododendron men då måste man väl ha korsat fram den själv och det vet jag inte om jag skulle kunna. Jag kan erbjuda mitt namn om det är någon som har en snygg, ny sort av rhododendron som är namnlös.
Istället för att bygga monument över sig själv, kanske man kan namnge en växt det är väl bättre?





Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Fint blomhjärta!

Jag kom inte ihåg att smita ut och kolla in din trädgård... hur kan man bli så glömsk?

Postat av: Pauline

Du får komma nästa gång alla mina rhododendron blommar. Fast du får ju komma tidigare förstås.
Jag ska väl inte behöva vänta ett år.

2006-07-04 @ 21:11:29
Postat av: Nina på Johangården

Tack... Jag kommer gärna tillbaks!

2006-07-06 @ 12:10:24
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback