Jag kan inte bestämma mig

Nu är det så där igen, semesterarbetslusten är här och jag vet inte var jag ska börja.

Lekstugan är på väg att falla i bitar och då måste vi skaffa ett nytt ställe för gräsklipparen så att jag kan börja riva lekstugan.

Växthusets träfundament har snart ruttnat sönder så då börjar sättningen göra att rutorna spricker.
Jag skulle ju ersätta glaset med en sorts plast men växthusets mått är så konstiga att det blir svårt att beställa. Det får bli glas igen. När lekstugan kommer bort kan jag vrida växthuset men vinrankan får inte skadas. Jag måste ju ändå ta bort glaset ur växthuset om jag ska vrida det och ha ett nytt fundament.
Metall går inte för jag har inga standardmått så det måste bli impregnerat trä, är det inte farligt?
Maken säger att man inte har farliga medel i nu för tiden, jag får tro honom.

När fundamentet är klart så ska aluminiumskelettet på plats och glaset tillbaka med silikon och klämmor.
Dessutom ska vindskydd upp vid uteplatsen där jag tagit bort syrenen som bara tog över allt och skickade skott in i växthuset. Jag vågar inte börja rensa i växthuset för det är så mycket glas från alla trasiga rutor.
Först måste jag klä mig ordentligt och det är lite väl varmt för det just nu.
Det ska bli vindskydd för mina rhododendron vid uteplatsen också.

Var ska jag börja egentligen jag är så villrådig. Dessutom har jag en halv tumme om inte mitt i handen så i alla fall lite i vägen.

Fast något miniförråd för gräsklipparen blir det inte på semestern för leverans kan ske först i början på september för firman som gör dem har semesterstängt.

Så nu tappade jag nästan lusten att ens börja...


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Lägg dig på solsängen till arbetslusten gått över...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback