Grannens pool

Jag sitter här och svetten rinner i värmen och jag vet att man inte får klaga för detta är ju vad många längtar efter under vinterns kalla och snöiga dagar.
När jag står på min balkong och tittar in i grannens trädgård så ser jag deras pool.
Det är en sån där pool som man kan köpa till lägre pris så här års och som är minst 3 meter i diameter och ca 60-70 cm hög så att man får klättra i och ur.
Den ser så skön ut med blå färg invändigt så att vattnet ser blått ut.
Jag skulle vilja bada där men det går inte... Tänka sig att jag skulle gå över och ringa på för att be att få bada hos dem. Då fick man väl flytta efteråt.

När jag var tonåring fanns det kompisar som plankade in på ett kommunalt bassängbad efter stängningstid. Jag vågade absolut inte.
Kan man smita in hos grannen på natten och bada undrar jag? Fast de har ju skydd över poolen på natten. Min egen tomt lutar för mycket för att ha en egen pool.

Jo jag har visserligen en av länets större sjöar inom gångavstånd men det känns inte lika fräscht att gå till det grumliga vattnet med stora högar av fågelspillning på stranden.
Det städas varje morgon av ungdomar som sommarjobbar stod det i lokaltidningen men nu är det kväll och då har fåglarna varit där. Det är ju inga småfåglar som finns där utan kanadagäss eller vitkindade gäss som ju lämnar högar som en mindre ko.

Grannens pool är något att drömma om.

Kommentarer
Postat av: Nicolin på Fädernegården

MEN Du kan väl önska dig en pool på din 50-årsdag i stället för en kristallvas.

Nedräkningen börjar tant Pauline. Hälsningar,kram och GRATTIS från faster Nicoline.

Postat av: Nina på Johangården

Japp, nu börjar nedräkningen. Och några kristallvaser ska du väl inte ha? Dem kan man ju inte bada i... möjligvis kan fåglarna bada i dem men det gör ingen nytta för dig.

Även här har vi gäss som skiter mega-enorma högar överallt. Det är äckligt, kan de inte hålla sig där människor inte är.

2006-07-06 @ 21:32:21
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback