En koltrast i natten

Det sitter en koltrast i grannens björk.
Inte grannen med poolen utan de på andra sidan.

Han har lite storhetsvansinne för han sitter högst upp med utsikt över hela nejden.
Ja utsikten syns ju inte nu för det är mörkt.

Den förra koltrasten i grannskapet satt på vår TV-antenn men det duger inte för denne storsångare.
Han sjunger fast det är mörkt, det trodde jag inte de gjorde.

Här sitter jag och funderar och kan inte sova.
Han kan inte heller sova eftersom han sjunger.

Den vackraste fågelsång jag vet är den som han frambringar.
Jag vet faktiskt att det är just han som sjunger för jag känner igen dialekten.

Nu ska jag stänga balkongdörren och gå till sängs medan han sjunger en godnattsång.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Jag utmanar dig på listan i min blogg, om langning...

Postat av: gunsan

Det var vackert skrivet om den koltrasten och dess dialekt. Näktergalen sjunger vackert också. Den vet jag ej vilken dialekt den har men jag beundrar dem. Jag själv sjunger ensam som en alt... jobbigt att höras, tro mig hu KRAM :)

2006-07-10 @ 13:23:06
URL: http://gobbe.blogg.se
Postat av: Linda

Har själv funderat över koltrastar som sjunger i natten. Har hört det flera gånger de senaste veckorna. Märkligt.

2007-03-11 @ 12:33:11
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback