En massa Luciatåg

Yngsta dottern som ska till London med klassen under våren ska delta i en massa
luciatåg den närmaste veckan för att få ihop pengar till resan.
Jag tror klassen ska var med om 10 luciatåg på en vecka.
Just nu lussar sångarna i skolan för dem som får det alternativa Nobelpriset.

Jag är så avundsjuk.
Jag skulle också ha velat gå luciatåg i såna sammanhang.
Någon i klassen hade igår sjungit i en sångensemble för årets Nobelpristagare.
Jag skulle också vilja göra det.

Tänk att få vara med om såna saker för att man går i en viss skola.
Att få uppträda för Nobelpristagare skulle vara häftigt.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

När jag gick i skolan ville jag vara lucia åtminstone en enda gång. Men inte då. En unge som såg ut som jag kunde inte vara lucia, juh.

Ända sedan första gången jag kom i kontakt med fenomenet Lucia så har jag föreställt mig henne med långt mörkt hår. Tydligen är jag lite annorlunda funtad som tänker så, för alla lucior ska vara blonda!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback