Mörk himmel - efter massor med regn

Mörk himmel


Jag som är statistikgalen kan berätta att här där jag bor har vi fått 105mm regn sedan 25 juni fram till i morse. Idag har det blivit mycket - nästan 57 mm sedan kl 12.00.
Åskan har gått och det har visst slagit ned på ett par ställen.
I Stockholm city spärrade man av en passage under en bro sedan bilar fastnat i det mer än halvmeter-djupa vattensamlingarna.

När sen kvällen kommer ser himlen lagom mörk och dramatisk ut.
På andra sidan ängen och bakom skogen ser det lite mörkt ut.
Man förstår att fantasierna satte igång förr när de inte var så upplysta som vi är nu. Ja upplysta mest med elektricitet är vi. Det andra vet jag inte om det stämmer för det kanske finns något där ute.
Något som bara vissa ser.
Själv vill jag inte se för då kommer min mörkrädsla säkert igång ännu värre än den är nu.

Så jag tycker augustimörkret är bäst inifrån.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Och här hos mig har inte en droppe regn kommit än. Tror att regnet är lite orättvist fördelat.

Stannar nog helst inne när det är mörkt... jag inbillar mig att det finns alla möjliga monster och spöken ute i mörkret... och så måste jag sedan gå ut med mina jyckar i kolmörkret. Blir bara bländad under gatlyktorna och ser ännu mindre i skuggan emellan dem. Tror att det är uträknat att man ska bli rädd mellan de upplysta områdena.

Och jag är mörkrädd! Jag erkänner... har alltid varit det. Kanske eftersom jag vet vad som kan finnas i fullt dagsljus och tänker på vad som då kan befinna sig i mörkret.. i tusental. Snart vågar jag inte sova...

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Är det därför du är uppe och spökar halva nätterna för att du inte vågar sova.
Du, vi håller varandra i händerna när vi lägger oss. Även om avståndet är långt så håller vi handen, så vågar vi sova.

Min faster är modig, hon är nog inte mörkrädd, tror jag. Om hon ändå är det så har jag en hand till.

2006-08-21 @ 22:54:10
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: Faster

Det är inte mörkret man ska vara rädd för. De eventuella ljusskygga skummisar som inte vågar visa sig i dagsljuset är nog ena fegisar så de behöver man inte heller vara rädd för. Självklart kommer jag till undsättning och håller handen.

2006-08-22 @ 09:02:59
Postat av: Nina på Johangården

Faster: jag vet att det inte är mörkret som är farligt... jag är rädd för det som kan gömma sig i mörkret... både levande och dött.

Vi håller varandra i handen alla tre så sover vi gott. I natt drömde jag massor om spöken och andar... men jag var inte rädd, så troligen var det någon av er som höll min hand utan att jag visste det.

2006-08-22 @ 11:52:36
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Samuelingelin

Good people of togo i was here ok.

2010-05-05 @ 07:41:38
URL: http://samuelingelin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback